Kategori


Årgang


Kilometer


Biltype


Hestekræfter


Gearkasse


Farve


Brændstoftype


Mærke


Model


Udvalgt udstyr














Pris


Område


Annoncetype


Afstand



Brugte PONTIAC Benzin-biler Coupe til salg

Pontiac Star Chief 5,7 Custom Catalina aut.
Pontiac Star Chief 5,7 Custom Catalin...

EN ENER SOM DER KUN FINDES DETTE PRAGTEKSEMPLAR AF I VERDEN SÆLGES FOR KUNDE, MEN BILEN STÅR HOS MIG BYGGET AF DANSK ENTUSIAST, MED LIDT HJÆLP FRA ANDRE SPECIALISTER HOLDER SYN TIL 01-04-2025, EVT. NYSYNET SÅ NÆSTE SYN ER 2030 aut., el indst. forsæder, el-ruder, læderindtræk, armlæn, aftag. træk, ikke ryger, 1 ejer, tonede ruder, servo, el komfortsæder. LIDT HISTORIE: I 2012 fandt Anders denne flotte model i Osby i Sydsverige. Bilen var allerede renoveret, men lakken var mislykkedes og daværende ejer stoppede derfor renoveringen. Anders købte bilen fordi han skulle bruge motor og gearkasse til en tilsvarende Pontiac cabriolet. Så stod han med en tom karosse og overvejede, hvad han skulle bruge den til. En god ven kom på idéen med at choppe den i taget. Den blev choppet henholdsvis 2 og 3 tommer. Ideerne var mange. Bl.a. stammer bagruden fra en 1938 Buick, som kom hjem fra Pennsylvania i en kuffert, skåret i tre stykker. Da resultatet af tagjobbet blev så flot, greb det om sig og Anders besluttede sig for, at det skulle blive en klassisk custom bil. Der blev lagt planer og jagten på dele gik ind. I årenes løb har Anders ejet et antal Mopar biler og derfor blev et par baglygter fra en 1960 Chrysler støvet op. For at disse baglygter skulle passe blev bagskærmene trukket 15 cm bagud, kofangeren ligeså. Alle lister på bilen er bevaret som originalt plus der er tilføjet ekstra lister. Bagklappen blev skåret i stykker og formet så bilen har fået boat tail og falske luftindtag. Den ekstraordinære flotte front er skabt af en 1956 Cadillac kofanger, som er bygget ind i forskærme og front. Kølergrillen er bygget af tretten store tænder, hvoraf en enkelt er lavet som en guldtand. En del af tænderne er håndlavede. Alle vinduer til bilen er håndskårne. På denne bil er taget skåret så meget op, at der er blevet svejset 25 meter, da taget skulle samles igen. Det er det, der har gjort at der er så flot sammenhæng på vinkler mellem tag, vinduer og karossen. Der er ændret på vinkler, så det ser rigtigt ud, i modsætning til, hvad man ofte ser på custom biler. Hjulkapsler er originale men tilført en bullet, for at give den custom look. Lakkens flotte diskrete farver blev valgt fra en 1958 Ford. Farverne hedder Desert beige og Colonial white. Ved også at lakere sun visor smelter den sammen med taget, og giver en følelse af at bilen er choppet endnu mere end den er. For at sidde rigtig bekvemt i bilen blev der fundet to separate forstole med nakkestøtte, seks- vejs elektrisk regulering og mulighed for grundig justering med luftpuder i selve sædet. Interiøret er lavet i det blødeste og lækre røde skind. Den luksuriøse stue er ført med om i det store flotte rummelige bagagerum. Instrumentbrættet er bygget fuldstændigt om. Beklædt med amerikansk valnød og selve speedometerinstrumentet ”jukeboxen” er fra en 1960 Chrysler 300 - kåret til verdens frækkeste instrument. Motorrummet har heller ikke nødig at skamme sig, fyldt med chrome, poleret aluminium og et flot luftfilter. Motor er spritny fra en Chevrolet 350 cui. 5,7 liters og monteret med en 700 R4 automat gearkasse, hvilket giver en dejlig rolig marchhastighed på 120 km på motorvejen. Bilen er ”one of a kind” og har af Marco Plantin været inviteret til custom show i Finland (Finland er et mekka for custombiler) Finnerne troede at bilen var finsk, altså bygget i Finland, på grund af den er så velbygget, og iøjnefaldende med proportioner der passer sammen. Efter udstillingen i Finland skrev Facebook, at et billede af bilen havde fået 50.000 likes på 2 måneder. Custom kongen i USA John D’augustinio lagde et billede af bilen på FB, som lynhurtigt blev delt 1000 gange. Separate for-stole med nakkestøtte, 6-vejs elektrisk regulering og mulighed for grundig justering med luftpuder i selve sædet HI JACKS FOR SÆNKNING AF BAGENDEN, SÅ DEN SER RIGTIG FED UD NÅR DEN STÅR ELLER NÅR DU SKAL OVER EN HØJ KANT GERNE BYTTE! SUPER FORDELAGTIG FINANSIERING TILBYDES. JEG KAN FINANSIERE DE 500.000,- RESTEN MÅ DU KOMME MED SELV KOMME MED. FÅ ET TILBUD, SE MERE UNDER HVER BIL PÅ BERGMANNBILER.DK, HVOR DU KAN SØGE DIREKTE. SE FLERE BILER TIL DE RIGTIGE PRISER, PÅ BERGMANNBILER.DK HVOR DER OGSÅ ER VIDEO OG MASSER AF INFO OM HVER BIL. SPECIAL OG ELBILER KØBES (alle biler uanset årgang tages i bytte;o), GÅ IND PÅ BERGMANNBILER.DK OG TRYK KNAPPEN SÆLG BIL OG UDFYLD SKEMAET OG DU MODTAGER ET BUD PÅ DIN BIL. ***LEJ EN BUS TIL 9 PERSONER TIL LILLE KØREKORT, RING PÅ 5335 4686 ELLER SE MERE PÅ BERGMANNBILER

4951 Nørreballe
649.999

Kilometer:
1.000
Årgang:
1954

Pontiac Trans Am 6,6 V8  2d Aut.
Pontiac Trans Am 6,6 V8 2d Aut.

Pontiac Trans Am '78 Golden Edition Veteransynet, 8 år til næste syn 6.6 L. V8 motor med aut. gear Targa tag

4800 Nykøbing
229.900

Kilometer:
165.000
Årgang:
1978

Pontiac Trans Am 6,6 V8 400
Pontiac Trans Am 6,6 V8 400

Bilen har svært ved at starte, når den har stået stille længe. Så hvis du forventer en prøvetur skal du ringe god tid i forvejen. Bilen er importeret fra US i 2018, hvorefter den har været i mit ejerskab. Da den er synet som veteranbil skal den ikke synes før år 2026. Har du set filmen "Det Vilde Ræs" (Smokey and the Bandit) med Burt Reynolds i hovedrollen? Gør dig selv en tjeneste og se den. Den er i øjeblikket at finde på Netflix. Bilen her er samme årgang som den Burt Reynolds kørte i. Burt Reynolds havde selv en Trans Am magen til den der blev brugt i filmen, Det Vilde Ræs, som blev solgt på auktion efter hans død i 2018 for svimlende 1.245.000 kr. Du får denne udgave lidt billigere, da Burt Reynolds ikke har kørt i den ;) Kunne du tænke dig at høre mere om bilen, eller se den i levende live, så kontakt mig endelig. Hun er en ældre dame, og det kan ses. Hun er også en vild dame. Og det kan både ses, høres og mærkes! Der småting hist og pist der kunne være pænere, hvis man ønsker en bil der står knivskarpt. A/C haves, men er ikke tilsluttet da den ikke bruges. Der kan være ekstra omkostninger i forbindelse med installering af A/C, hvis det ønskes. Jeg har ikke selv brugt det, den tid jeg har haft bilen. Bilen sælges uden garanti på baggrund af dens alder. Der er dog rig mulighed for at prøvekøre bilen, tjekke motorrum, se den på lift mv. inden en eventuel handel.

4760 Vordingborg
199.890 Engros/CVR

Kilometer:
80.000
Årgang:
1978

Uforpligtende købsbevis
Slå til, når du finder den rette bil, med et købsbevis fra Resurs Bank.
Ansøg om købsbevis nu